CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Followers

Thursday, July 28, 2011

Perlu cari gol awal

KUNCI untuk menyingkirkan Singapura pada perlawanan timbal balik pusingan kedua kelayakan Piala Dunia 2014 adalah dengan meledak gol awal pada aksi timbal balik di Stadium Nasional malam ini.
Pandangan itu disuarakan bekas pemain kebangsaan, Hassan Sani yang melihat jaringan awal bakal membakar semangat barisan Harimau Malaya selain mematahkan semangat melawan Singapura yang mencatatkan kemenangan 5-3 pada perlawanan pertama di Stadium Jalan Besar, Sabtu lalu.

“Tiada apa yang mustahil malam ini. Dua gol yang diperlukan mampu dihasilkan terutamanya apabila memanfaatkan kelebihan beraksi di gelanggang sendiri seperti kehadiran jumlah penonton ramai serta perbezaan padang. Pemain perlu lupakan segera kekecewaan di Singapura dan memberikan tumpuan sepenuhnya bagi baki 90 minit malam ini.

“Apa yang penting pemain tidak boleh melakukan kesilapan mudah sehingga memberi kesan kepada pasukan seperti memberikan sepakan percuma, penalti dan gol awal,” katanya yang kini berusia 53 tahun ketika dihubungi di Sabah, semalam.

Menurutnya, benteng pertahanan perlu mempunyai seorang pemimpin yang dapat membimbing mereka terutamanya apabila berdepan dengan saat-saat genting.

“Umur pemain tidak penting namun seseorang perlu mempunyai kredibiliti bertindak sebagai ketua di benteng pertahanan. Ketika dulu kami mempunyai Datuk Soh Chin Aun yang membimbing kami ketika beraksi. Jika ada pemain seperti itu, ia pasti membantu benteng negara lebih tersusun,” katanya.


Namun bekas pemain berusia 53 tahun itu percaya barisan pertahanan muda negara sudah mempelajari sesuatu daripada perlawanan Sabtu lalu dan kehadiran semula pemain pertahanan berpengalaman seperti, Mohd Aidil Zafuan Abd Radzak bakal menguatkan semula barisan pertahanan negara.

Sumber : Harian Metro

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...