CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Followers

Wednesday, March 16, 2011

~ Sold Out !!! ~

Jeng jeng.. Kalau sehari tak menjenguk ke blog memang xsah la jawabnye si Izz nih. Ikutkan badan nih memang dah letih tahap cipan tapi mata nih bila dah terpandang lappy tuh paham-paham jela, terus merangsang saraf motor dan mengarahkan tangan dan jari-jemari nih menekan punat power.

Izz actually baru jer sampai rumah balik dari menjual. Menjual apa, jeng jeng jeng.. Mestilah menjual burger! Hahaha saja wat suspens sikit tapi kebanyakkan readers dah tahu yang Izz bizness jual burger. Back to topic, so apa yang sold out?

Alhamdulillah malam ni jualan aku agak laris abis semua roti abis! Tu pun ada lagi yang tanya Izz

'Ada lagi burger bang?'

Mahu tidak mahu terpaksa menjawab

'Maaf dik, dah abis'.

Huhu sedih melihat muka customer yang tak sempat membawa balik burger. Hari semakin hari, ramai pulak yang membeli burger dari stall Izz. Alhamdulillah, Izz bersyukur sangat-sangat kepada Allah sebab semua rezeki nih semuanya turun atas kehendaknya. Jika Allah tidak perkenan, mungkin perniagaan Izz sekarang tidaklah semaju dahulu.

Sudah dua minggu berlalu, hari ke hari semakin bertambah bilangan pelanggan yang membeli burger. Mungkin orang sudah nampak perniagaanku berbanding seminggu yang lalu. Syukur alhamdulillah.

Sebenarnya, dari dulu lagi Izz bercita-cita sangat untuk berkecimpung dalam bidang bizness nih. Entah bagaimana atas pelawaan rakan, daripada 'main-main' kini menjadi lebih serius dalam bidang bizness nih. Mungkin inilah tapak untuk Izz berkembang lebih maju pada masa hadapan, Insya Allah!

Kata orang, bizness nih seronok sebab dapat pegang duit sendiri. Memang betul pun. Tapi tak semuanya kita sentiasa berada di atas, kadang-kadang kita berada di bawah. Ada hari kita untung, ada hari rugi. Memang lumrah mana-mana bizness pon macam tuh. Cuma sabar atau tidak smuanya tuh bergantung pada kita.

So kepada siapa-siapa yang ingin mencuba dalam bidang ini, Izz nasihat supaya jangan takut. Tetapkan dengan pendirian anda. Hadapilah dengan sabar dan tenang. Alhamdulillah, sekarang nih dalam satu malam sahaja boleh memperolehi keuntungan hampir RM50+, boleh dikatakan berbaloi-baloi untuk seorang yang menjual burger. (^_^)

3 comments:

  1. wei ak nk kejew dgn ko ley x????

    ReplyDelete
  2. owh, maaf la baru tahu skrg keje jual burger..anyway, semoga perniagaan anda bertambah untung dan rezeki melimpah ruah buat anda dan teman2...aminnn..

    ReplyDelete
  3. huhuhu.. dh full la worker aku..
    ang jd tukang ambik order bleh la kot..
    mau? aahaha

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...