CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Followers

Wednesday, March 9, 2011

Kena tindih!

 Gambar hanya hiasan

Pada mulanya aku bermimpi. Seingat-ingat aku, dalam mimpi tu aku bersama seorang lagi rakanku di sebuah rumah. Kami sedang mahu tido dan tiba-tiba kami didatangi oleh bau yang cukup tidak menyenangkan. Busuknya tidak dapat aku gambarkan, terlalu busuk sehingga menusuk hidungku.

Aku berkata 'Bau apa pulak ni nak tido pon xboleh!'. Aku pantas menarik selimut yang muat-muat untuk dua orang itu. Tiba-tiba aku merasakan ada sesuatu yang bergerak-gerak di kaki aku, kemudian mengelilingi selimut kami dengan laju. Kemudian, ianya menekan-nekan ruang tengah antara aku dan rakanku itu.

Tanpa semena-mena, tubuhkan bagaikan ditekan dan ditindih oleh sesuatu. Dadaku  kuat ditekan. Aku cuba melawan dan menolak tapi tidak terdaya untuk melawan tekanan seperti kekuatan 10 orang menindih tubuhku. Tatkala dalam kekalutan itu, lantas aku ingat kepada ALLAH, Maha Mencipta Semua Makhluk. Aku menjerit menyebut kalimah ALLAH beberapa kali tapi jeritanku cukup lemah bagaikan anak tekakku dikunci sesuatu.

Semakin lama semakin kuat aku menjerit kalimah ALLAH dan jeritan yang paling kuat menyebabkan aku tersedar daripada mimpi. Mimpi burukku tidak berhenti begitu sahaja, tatkala aku membuka mata. Pantas anak mataku terpandang suatu objek gelap, dan nampak cahaya merah terang yang aku rasakan cahaya tersebut ialah sepasang mata.

Jantungku berdegup laju, aku bernafas cepat dan berpeluh. Objek tersebut memerhatiku lama, aku tidak pasti berapa lama tapi aku rasakan dalam tempoh 10 minit dan kemudian dia hilang dari penglihatanku sejurus pintu bilikku dibuka.


Mata seperti inilah aku lihat sedang memandangku lama di tepi pintu 

Aku terpandang wajah ibuku yang lengkap dengan berpakaian sembahyang. Selang beberapa minit kemudian, kedengaran suara azan bergema dari surau tamanku. Ibuku menenangkan diriku kemudian menyuruh aku mengambil wudhuk dan bersembahyang. Jam di dinding pada waktu itu menunjukkan jam 6.11pagi.


Ya ALLAH... Adalah aku bermimpi?? Atau adakah yang berlaku sebentar tadi adalah benar? Engkau jua yang maha mengetahui yang terang dan tersembunyi.

Sekadar ingin berkongsi kepada para pembaca. Terpulang kepada pembaca untuk menilainya.

5 comments:

  1. tau xpa.. klu kena kt ang la xtau la cmna..

    ReplyDelete
  2. kalo kat ak.. ak bnyk surah pep pon yg ada pada pala ak nie

    ReplyDelete
  3. ehek2.. bnda tuh suka sgt la dok kcau2 aku skrg ni.. ades.. dia busan kot xda kwn. ahaha

    ReplyDelete
  4. waduh ngeri...
    salam kenal yah http://f4dlyfri3nds.blogspot.com

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...