CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Followers

Sunday, March 20, 2011

~ Buat wayang dalam wayang !! ~

Izz baru sahaja balik jer menonton filem Battle : Los Angeles di JM Cinema, Jitra Mall sebentar tadi. Nak releaskan tension almaklum sajalah baru je sembuh dari demam. Izz ingin menceritakan mengenai sepasang belangkas yang duduk bersebelah dengan Izz. Pasangan nih Melayu, umur dalam lingkungan 25-30an, yang si jantan berperut buncit ke hadapan manakala yang si betina pula freehair seluar jeans paras lutut sahaja.

Apa yang membuatkan Izz geram dan sakit hati sangat ialah tindakan tidak senonoh mereka di dalam panggung wayang. Tatkala orang sedang asyik menonton skrin di hadapan, tapi yang mereka ni pula bermadu asmara bikin cerita sendiri dalam wayang. Yang menjadi mangsa keadaan ialah aku! Alahai....Tak pasal-pasal la mata aku ni dapat dosa.

Nak dijadikan cerita, tangan si betina tadi merayap-rayap ke arah si jantan buncit yang duduk bersebelahan dengan Izz. Kemudian tangan si betina meraba-raba usap perut si jantan yang seperti mengandung 5 bulan itu. Haish, dalam hati ni hanya Tuhan saja yang tahu macam mana. Izz biarkan saja aksi kedua-dua belangkas tersebut. Izz kemudian tidak peduli lagi apa yang mereka lakukan. Tapi sesekali kedengaran suara si belangkas betina itu  merengek perlahan macam anjing betina dikerjakan dengan anjing jantan! 

Huhh.. Tiada tempat lainkah mereka melakukan perbuatan tidak bermoral itu selain di dalam panggung wayang? Terdetik dalam hati jika panggung wayang pun mereka berani melakukan perbuatan itu, apatah lagi jika di tempat lain yang sunyi? Argh, biarkah mereka! Apa yang  Izz kesalkan sangat, kenapa selalunya benda-benda begini sering berlaku kepada orang Melayu, yang beragama Islam? Kenapa tidak berlaku kepada bangsa dan agama lain? Tepuk dada, tanya lah iman masing-masing. Tak perlu lah Izz panjangkan cerita lagi.


Battle: Los Angeles





Berbalik kepada cerita, filem ini mengisahkan makhluk asing menyerang bandaraya-bandaraya besar seperti Buenos Aires, Seoul, France, Germany, China. Los Angeles, Amerika Syarikat menjadi saksi medan pertempuran yang sengit antara pasukan Marin AS dan makhuk asing. Filem nih memang padat dengan aksi perang antara manusia dan alien, jadi kepada penggemar filem yang bergenre aksi perang inilah filem yang sesuai untuk mereka.

Namun terdapat sedikit kelemahan yang ketera apabila rupa makluk asing dikatakan tidak releven, begitu biasa sahaja Izz melihatnya. Plotnya yang agak mendatar dan pengakhiranya yang cukup mudah. Apapun Izz berikan 3.5/5 bintang kepada filem ini. Selamat menonton!

 Pelakon:   Aaron Eckhart, Bridget Moynahan, Michelle Rodriguez, Michael Pena, Adetokumboh M Cormack



5 comments:

  1. memang selalu orang melayu kita jugak yang nak wayang sendiri...niat bukan nak tengok wayang...tp nak buat wayang sendiri...(-_-;;

    ReplyDelete
  2. btOi kate intan..owg melayu ske wat wayang sndr..bek x yah tgk...huhuhuu

    ReplyDelete
  3. bkn.. bek xyah tgk cite.. tgk dorg je.. ahahaha

    ReplyDelete
  4. rugi jer duit bayar mahal2 n popcorn segala just nak di gangu oleh adegan2 sebegini....org pi nak tengok cerita kot...

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...